TREND ALERT!

November 23, 2023

Ulkomainonta on tehokas keino tavoittaa massat inspiroivasti ja luovasti. Tämä media on kehittynyt paljon vuosien varrella ja viime vuosina ulkomainonta on kasvanut rajusti joka puolella maailmaa. Kasvua on liidannut etenkin digitaalisuus ja sen tuomat mahdollisuudet. Tämä blogipostaus tutustuttaa teidät kolmeen merkittävään trendiin ulkomainonnassa: Data, Interaktiivisuus ja vahva visuaalisuus 3D-toteutuksien imussa.

 

Data ohjaa päätöksiä -mitä reaaliaikaisempaa dataa, sitä paremmat mahdollisuudet liidata markkinoita

Data on nykyajan kultaa. Data ei ole itseisarvo, vaan se, miten sitä hyödynnetään asiakasrajapinnassa. Sen avulla mainostajat voivat saada mm. arvokasta tietoa kohdeyleisöistään ja heidän liikkumisestaan ulkona: missä? milloin? ja kuinka kauan? Ulkomainonnan raaliaikainen data ja siitä johdetut kontaktit mahdollistavat tehokkaamman mainonnan ja parempia tuloksia.

 

QR-koodit– interaktiivisuutta & vuorovaikutusta kuluttajien kanssa

QR-koodit ovat saaneet uudenarvoisen merkityksen ulkomainonnassa. Näitä pikakoodeja voidaan käyttää mainosmateriaaleissa, jolloin käyttäjät voivat helposti skannata niitä älypuhelimillaan. Tämä interaktiivisuus luo uudenlaisen vuorovaikutuksen mainonnan ja kuluttajan välille, sekä sitouttaa kuluttajia paremmin brändiin ja tuotteeseen.

 

3D-toteutukset– visuaalisesti vaikuttavaa mainontaa

Teknologian jatkuvan kehittymisen myötä 3D-toteutukset ulkomainonnassa ovat tulleet entistä helpommiksi ja vaikuttavammiksi. Moni meistä onkin varmasti nähnyt digipintoihin tehtyjä, vaikuttavia 3D toteutuksia ainakin verkossa. Suomessa nämä digitaaliset 3D pinnat ovat vasta tulossa.

Siksi onkin hyvä tunnistaa, että upeita ja huomiota herättäviä 3D mainoksia voi hyvin tehdä myös staattisissa / julistepinnoissa, se ei vaadi digitaalista formaattia toimiakseen. Liike, vahvat värit ja 360° pinnat ympäristössä ovat brändeille hyvä mahdollisuus ja vaativat vain aikaa ideointiin sekä mediaympäristön ymmärtämiseen. Tämä visuaalinen houkuttelevuus auttaa erottumaan massasta ja saavuttamaan katsojan huomion tehokkaasti.

Teksti: Jenni Heinonen

(kuvalähde: Movia media https://movia.media/3d-ooh-billboards/)

Kasvatetaanko bisnestäsi yhdessä?
Haluatko luoda liikuttavia kohtaamisia ja kasvattaa brändiarvoasi? Luodaan yhdessä puheenaiheita. Lähdemme liikkeelle ideasta ja toteutamme ratkaisut avaimet käteen -palveluna. 
OTA YHTEYTTÄ!
EvästeetTietosuojaseloste